Surpriză. Cât costa electrica Dacia Spring – Păreri, impresii

Dă şi tu share articolului

Vehiculele electrice au fost concepute pentru a reduce poluarea în zonele urbane mari și, ulterior, odată cu creșterea capacității bateriei, au devenit o alegere practică pentru călătoriile pe distanțe lungi.

Pentru a cuceri o cotă de piață electrică mai mare, Grupul Renault a decis în 2020 că Dacia va avea și propriile vehicule electrice din serie. De fapt, este de fapt nevoie de o mașină condusă care parcurge o distanță lungă – mai mult de 200 de kilometri și este ieftină – pentru a fi exact cea mai ieftină.

Acesta este începutul conceptului Dacia Spring. Soluția determinată rapid de Grupul Renault a fost importul modelului Renault K-ZE proiectat și fabricat în China sub marca Dacia pentru piața europeană în Europa.

Să vorbim și despre preț Noul model electric Dacia Spring: are un preț de plecare de la 9.050 de euro

Dacia Spring este prima mașină produsă în China sub marca Dacia. În plus, mașina nu este produsă de Grupul Renault, ci de Dongfeng Nissan. Fabrica produce și K-ZE, Venucia E30 și Dongfeng Fengguang E1 ale Renault-toate cele trei produse sunt produse pentru piața chineză.

Dar cum merge?

Spring este o mașină concepută pentru oraș sau cel mult zonele metropolitane, unde viteza nu depășește 90-100 km / h, astfel încât puterea motorului este de doar 45 CP, ceea ce este mai mic decât valoarea vechii Dacia 1300. Un motor DAR foarte important are un avantaj imens – 125 Nm de cuplu pot fi obținute de la început.

În plus, în ciuda bateriei de 27,4 kWh instalată sub bancheta din spate, mașina cântărește doar 970 kg. Dacia Spring nu este destinata drumurilor extraurbane, pentru acestea sunt alte masini electrice cu autonomii mult mai mari.

Prin urmare, deși datele oficiale arată că accelerează de la 0 la 100 km / h în aproximativ 19 secunde, puterea mașinii este mult mai mare. Este chiar posibil să depășești cu 80-90 km / h, ceea ce este ușor de realizat – este imposibil de făcut de pe roțile unui Logan echipat cu un motor de 75 CP.

Pe de altă parte, tocmai pentru că vorbim despre o mașină îngustă – 1,77 metri, 1,51 metri înălțime și o gardă la sol de 151 mm, astfel încât Spring nu este cea mai stabilă mașină când viteza depășește 100 km / h.

De ce? Pentru ca are ruliu pe viraje. Când se depășește pragul de 110 km / h, mașina se va simți puțin instabilă și va fi corectă atunci când se întoarce (având în vedere dimensiunea sa) și trebuie să aveți grijă să nu vă apropiați prea mult de mașină. Oficial, autonomă lui Spring este de doar 230 de kilometri și mai mult de 300 de kilometri în zona urbană. Chiar și într-un mod neeconomic, indiferent dacă este să porniți aparatul de aer condiționat sau să porniți sistemul audio, intervalul de încălzire nu va fi „încărcat complet” la mai puțin de 200 de kilometri.

Încărcarea poate fi efectuată de la o priză dedicată rapidă în cel mult o oră și jumătate sau, dacă bateria este alimentată de o baterie de 2300W de la o priză de uz casnic, aceasta poate fi încărcată în 14 ore. De exemplu, dacă proprietarul locuiește acasă, îl poate lăsa peste noapte pentru încărcare și se poate pregăti să conducă dimineața în fiecare zi. Pe de altă parte, pentru prima dată, Spring poate fi „controlat” și prin aplicația de pe telefon, iar mașina poate fi ,,preconditionata” .

Prin urmare, în dimineața de iarnă, mașina poate folosi încălzirea electrică de pe înainte de a porni la drum sau se va răci pe timpul verii. În ceea ce privește siguranța, Renault Group a reamintit că mașina are 6 airbaguri, inclusiv o perdea, șasiul a fost întărit și există un sistem radar pentru frânarea de urgență.

Designul lui Spring este unul dintre cele mai reușite modele din domeniul mini-electric. Este, de asemenea, singurul crossover din acest segment, iar aspectul său este foarte asemănător cu Renault City K-ZE. Pentru modelul Dacia, aceasta este prima dată când modulul optic este împărțit în două părți – ar trebui să găsim farurile de pe acesta, aici sunt luminile de zi cu LED și luminile de semnalizare, iar în mijloc sunt farurile, la care se face referire ca faruri. Și faza lungă (luminile de drum) – o soluție pe care o putem găsi în continuare în unele SUV-uri moderne. Janta are 14 inci – anvelopa este 165/70 R14, care este cea mai mică anvelopă utilizată de modelul Dacia în ultimii 16 ani de când Solenza a oprit producția în 2005.

Roți înguste 155, dar când Spring a ales soluția reală pe roțile de 19 inci, pentru a compensa acest lucru, am compensat problemele anvelopelor înguste, eficienței și jantelor mici la un cost redus. „Știre” este că garda la sol a arcului este de 151 mm.

Pentru a îmbunătăți eficiența, Spring este, de asemenea, echipat cu un ștergător, a cărui latură este protejată de o curea mare din plastic, care amintește de „echipamentul” off-road de pe Duster. Acestea sunt utile în parcarea unui centru comercial sau supermarket. La interior, designul folosit amintește de Logan 2, grație volanului și a plăcii centrale. Totul este o suprafață din plastic dură, ușor de curățat.

Dar este și foarte ieftin – pentru prima dată modelele Dacia nu pot regla înălțimea sau adâncimea volanului. Puteți regla doar scaunul – nu înălțimea – și oglinda retrovizoare. Nu există control prin satelit pe volan, posturile de radio sau melodiile pot fi schimbate numai din meniul MediaNav, iar volumul poate fi modificat. Doar versiunea business pentru flote și companii de car-sharing poate fi testată acum, motiv pentru care scaunele sunt echipate cu interioare din piele sintetică pentru a le face ușor de curățat.

Și pentru că sunt folosite pentru car sharing , scaunele oferă un suport lateral redus și nu sunt cele mai confortabile. Deoarece nu este chiar, bancchetea din spate nu este nici ea prea confortabilă și este concepută pentru călătorii scurte nu drumuri lungi. Dar totul este conceput pentru scaunele din față – un total de 23 de litri de spațiu de depozitare și nu există buzunare în ușile din spate.

Compartimentul pentru bagaje are un volum de 290 litri – mașinile mici sunt foarte spațioase, chiar mai mari decât mașinile mici. Bancheta din spate poate fi pliată într-o singură bucată, astfel încât capacitatea este mărită la 620 litri. Din păcate, bancheta rabatabilă nu poate fi la același nivel cu valiza, iar lungimea de 1,1 metri este mai dificil de utilizat.

Dar prețul este cel mai important chiar acum – Dacia Spring este cea mai accesibilă mașină electrică, la prețul de 7.700 de euro prin planurile Rabla și Rabla Plus. Echipamentul include un sistem de navigație cu Android Auto și Apple Car Play, aer condiționat și posibile premise pentru conducere la distanță.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment